AMANAT UNTUK ANAK WATAN

"Wahai anak-anak bangsa, perjuangan kalian bersama tanggungjawab besar baru bermula maka tetapkanlah hati, kuatkan azam dan semangat, luruskan niat, sesungguhnya kalian adalah harapan kami di SEMASA dan SAIL, harapan Ummah, harapan ibubapa kalian dan harapan ibu pertiwi. Bangunlah untuk kesejahteraan, jangan mundur ke belakang dan jangan sesekali berputus asa, kami senantiasa di belakang menopang bahu-bahu kami untuk tempat berpijak kalian semua dalam meraih kejayaan"

Selasa, 29 Disember 2009

SEMASA Dalam Sejarah 1

Tanggal 18 Disember 1965, dalam satu persidangan Pergerakan Pemuda UMNO Chenderong Balai, bangkit suara-suara hasil kesedaran dan keinsafan, juga pandangan jitu lagi padu merenung jauh ke arah masa hadapan dan kemajuan anak-anak bangsa dalam pendidikan.

Kita harus bersyukur kepada Allah SWT, kita juga patut mengenang dan menghargai jasa dan usaha Pemuda UMNO Chenderong Balai yang merintis jalan dan berjuang ke arah penubuhan sebuah institusi pendidikan untuk anak-anak bangsa di daerah ini. Pada hari ini dan hari-hari yang mendatang anak-anak yang kehausan ilmu dapat mengecapi kesenangan dan kemudahan dalam menimba ilmu di gedung yang teguh dan indah ini;

SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN SULTAN ABDULLAH, CHENDERONG BALAI, PERAK DARUL RIDZUAN

Sumber: Majalah SEMASA, jilid ke-13, 2008

Tiada ulasan: